Uppsala den 23 november 2010
Gällande arbetskläder tillhörande Uppsala Kommun
Jag ber dig återlämna uthämtade arbetskläder/skor senast 101210. Annars är jag tvungen att som praxis skicka en faktura till dig.
Skval Lerbyttan
Goolare
Tel. Ja, och en GPS
Jag svarade via mail:
Finns att hämta på Olofs gata efter kl 15.00 idag 101201
Han svarade på mitt mail:
Jag vill ha kläderna levererade till Lilla Ankeborg!
Självklart blev han "tvungen" att göra som jag sa i mitt mailsvar!
Tvungen, praxis skriver han? Vem tvingar han till den handlingen? Vilken praxis då, hur tillämpas den? Får alla denna typ av brev som har begagnade arbetskläder el dyl. hemma, och som inte är återlämnade efter avslutad tjänst???
Enklast, mest normala i detta fall hade varit ett avslutssamtal, tex den 23 november när brevet skrevs, innan jag slutade, för då hade han Inte varit "tvungen" att i efterhand skicka ett "hot om indrivning"!?
Avslutssamtal är väl även det en praxis för Alla som slutar i Uppsala kommun? Kanske kommer det snart ett brevhot om det med?
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar