Samtal med Fk igår:
FK - Jag ber om ursäkt å Försäkringskassans vägnar att du blivit felinformerad av en handläggare som inte kunde reglerna. Du kan nu begära skadestånd för det inträffade.
KENT - Vad innebär det, att begära skadestånd?
FK - Jag vet inte. Det var vår jurist som sa att jag skulle säga det till dig.
Samtal med ny handläggare på Fk idag:
FK - Jag ber om ursäkt för vad du behövt gå igenom, det gör jag verkligen.
KENT - Vad kan Fk nu göra för mig?
FK - Nja... samordna din kontakt med Af, men där har du redan kontakt... så egentligen...Ingenting.
KENT - ...men rehabansvaret då?
FK - Arbetsförmedlingen!
KENT - Ok!
FK - Ring gärna om du behöver någon mer hjälp.
Eftersom Försäkringskassan inte har några rutiner för hur dom ska hantera ett ärende som inte följer det givna regelverket, så kommer dom i dagarna att få en sådan handlingsplan av mig - Kostnadsfritt!
OBS: Detta är en förkortning av dessa samtal som var lite längre än vad som uppges ovan, men innehåller den mest viktiga informationen av samtalen.
tisdag 17 januari 2012
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar